[EP09] Intersaison

Le Alpine F1 Team : ses pilotes, son actu etc.

Modérateurs: Heikki-spirit, noux, Drool1, HAD RF1

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede poop » Mer 11 Fév 2009 11:21

AFCA a écrit:Renault has changed their testschedule, they won't be testing at Jerez next week. In this way the engineers want to gain time to work on the deficits of the car in the factory. The team will then once again be back on track in the first week of March. The loss of track time next week will be made up for in the third week of March, shortly before all the stuff will be transported to Australia. Possible venues: Silverstone, Jerez or Portimao.

The role allocation in the team is a clear one. This week Alonso and Piquet both get two days of testing but during the rest of the testprogramme Alonso will test another 8 times while Piquet will only come in action for another 3 days. Though the Brasilian will be granted the final 50 km shakedown at Silverstone before the chassis' will be flown to Australia.

There are already a few updates to the car this week. The fins underneeth the nose have been lengthened and some modifications to the geometry of the car (rear suspension probably) have been made in order to improve traction.

A 'task force' is trying to find out as to what extent the problems are aerodynamically or mechanically related. Perhaps Renault exaggerated with slimming down the car. It's the lightest car that's ever been built. When KERS isn't on board there's 60 kg of ballast to play with.

Symonds: ''Traditionally we've actually always built relatively heavy cars. In order to meet the weight that was aimed for we had to to re-define our standards for the rigidity of the parts on the car.''

On the first day this week Piquet tested KERS. Two weeks ago Renault first tried the hybrid system at Kemble aiport, Piquet: ''Everything worked flawlessly.''

However, each time the car comes into the pits the mechanics have to wait a long time: they can only touch the car when the green light appears on the lollipop (which takes about 10 seconds).

In Red Bull's case things are even more rigorous, in the pitbox there's a special barrier which prevents people from touching the car by accident. Newey groans about the situation: ''I now have to wear these rubber gloves because every now and then I examine certain things on the car when it comes back into the box.''
A l'insolence, l'ignorance....
Image
Avatar de l’utilisateur
poop
 
Messages: 3936
Inscription: Ven 11 Fév 2005 18:58
Localisation: Nogent sur Seine (10)/Avoine (37)

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Drool1 » Mer 11 Fév 2009 11:22

1. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:18.703 35 pit
2. H. Kovalainen McLaren MP4-24 1:21.324 +2.621 23 pit
3. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:22.106 +3.403 22 pit
4. K. Nakajima Williams FW31 1:22.827 +4.124 18 pit
5. N. Piquet Jr. Renault R29 1:24.840 +6.137 9 pit

On peut dire qu'on economise les kilometres.................... on aura peu etre atteind les 100 tours avant le premier gp???
M'enfin si ils font la semaine sur le kers ca sera comme ca tte la semaine :roll: :roll:
Image
Avatar de l’utilisateur
Drool1
 
Messages: 6565
Inscription: Dim 3 Avr 2005 10:27
Localisation: IDF

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Yop » Mer 11 Fév 2009 12:19

P. Pilote Equipe Temps Retard Tours
01 S.Buemi Toro Rosso 1’17’’591 56
02 M.Webber Red Bull 1’21’’321 + 3’’730 34
03 H.Kovalainen McLaren 1’21’’324 + 3’’733 25
04 K.Nakajima Williams 1’22’’157 + 4’’566 32
05 N.Piquet Renault 1’22’’291 + 4’’700 21
Avatar de l’utilisateur
Yop
 
Messages: 1061
Inscription: Dim 8 Fév 2009 20:19

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede HAD RF1 » Mer 11 Fév 2009 12:47

Tin ça se traine :?
Mais bon, si il y avait vraiment un soucis, je pense que plutôt d'essayer le KERS, ils essayeraient de le résoudre en balayant un max de réglages afin de recueillir le plus de données possible.
Image
Avatar de l’utilisateur
HAD RF1
 
Messages: 13195
Inscription: Mer 9 Fév 2005 15:32
Localisation: Aisne

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede poop » Mer 11 Fév 2009 12:52

Alonso est arrivé pour voir comment se passaient les essais.
A l'insolence, l'ignorance....
Image
Avatar de l’utilisateur
poop
 
Messages: 3936
Inscription: Ven 11 Fév 2005 18:58
Localisation: Nogent sur Seine (10)/Avoine (37)

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede quidam » Mer 11 Fév 2009 13:09

HAD RF1 a écrit:Tin ça se traine :?
Mais bon, si il y avait vraiment un soucis, je pense que plutôt d'essayer le KERS, ils essayeraient de le résoudre en balayant un max de réglages afin de recueillir le plus de données possible.


Pourquoi veux-tu que RF1 fasse un chrono tout de suite ?? Pour épater la galerie :roll:

Plus tôt on trouvera des problèmes sur le Kers, cela donnera plus de délais pour résoudre le problème :wink:

Tout est affaire de priorité, RF1 a fait un planning de mise au point et il s'y tient. Il y a des pièces à vérifier en priorité car cela peut entrainer des modifications en usine et du temps.


NB : pendant la mise au point du Kers, on enregistre également des données pour le futur setup (qui tient compte de l'usure des pneus).
Avatar de l’utilisateur
quidam
 
Messages: 3788
Inscription: Jeu 22 Mai 2008 05:19

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Yop » Mer 11 Fév 2009 13:13

Pas d'essais à Barcelone pour Renault :neutral:

A 13h00 :

1 BUE 1:17.591 64
2 WEB 1:21.321 40
3 KOV 1:21.324 41
4 NAK 1:21.704 39
5 PIQ 1:22.278 27
Avatar de l’utilisateur
Yop
 
Messages: 1061
Inscription: Dim 8 Fév 2009 20:19

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede poop » Mer 11 Fév 2009 13:16

quidam a écrit:
HAD RF1 a écrit:Tin ça se traine :?
Mais bon, si il y avait vraiment un soucis, je pense que plutôt d'essayer le KERS, ils essayeraient de le résoudre en balayant un max de réglages afin de recueillir le plus de données possible.


Pourquoi veux-tu que RF1 fasse un chrono tout de suite ?? Pour épater la galerie :roll:

Plus tôt on trouvera des problèmes sur le Kers, cela donnera plus de délais pour résoudre le problème :wink:

Tout est affaire de priorité, RF1 a fait un planning de mise au point et il s'y tient. Il y a des pièces à vérifier en priorité car cela peut entrainer des modifications en usine et du temps.


NB : pendant la mise au point du Kers, on enregistre également des données pour le futur setup (qui tient compte de l'usure des pneus).



Tu crois peut êtres que les autres ont claqués un chrono ?
A l'insolence, l'ignorance....
Image
Avatar de l’utilisateur
poop
 
Messages: 3936
Inscription: Ven 11 Fév 2005 18:58
Localisation: Nogent sur Seine (10)/Avoine (37)

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Big One » Mer 11 Fév 2009 13:19

Williams à Portimao faisait une simulation de GP donc pas étonnant qu'ils soient plus rapide.
Big One
 
Messages: 2063
Inscription: Ven 29 Sep 2006 17:09

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede SAD » Mer 11 Fév 2009 13:54

Avatar de l’utilisateur
SAD
 
Messages: 573
Inscription: Lun 14 Fév 2005 14:37

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Big One » Mer 11 Fév 2009 13:57

3 jours en solo à Jerez du 15 au 17 mars pour Renault.
Big One
 
Messages: 2063
Inscription: Ven 29 Sep 2006 17:09

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Yop » Mer 11 Fév 2009 14:08

Big One a écrit:3 jours en solo à Jerez du 15 au 17 mars pour Renault.

Tu sors ça d'ou ?
Avatar de l’utilisateur
Yop
 
Messages: 1061
Inscription: Dim 8 Fév 2009 20:19

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Big One » Mer 11 Fév 2009 14:24

Tal y como contamos hace unos días en AS, el replanteamiento del calendario de Renault permitirá a Alonso ganar dos jornadas más de pruebas. En concreto, después de los test de Jerez (mañana y pasado), han suprimido las pruebas de Barcelona previstas para el 20 y 21 de febrero por otras en el trazado andaluz frente a sus rivales, el 2, 3 y 4 de marzo. Los días 10, 11 y 12 Alonso rodará en Montmeló y concluirá la pretemporada el 15, 16 y 17 de marzo en Jerez, sólo cuatro días antes de marcharse rumbo a Melbourne.

http://www.as.com/motor/articulo/formul ... imot_2/Tes
Big One
 
Messages: 2063
Inscription: Ven 29 Sep 2006 17:09

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Drool1 » Mer 11 Fév 2009 14:27

poop a écrit:
AFCA a écrit:Renault has changed their testschedule, they won't be testing at Jerez next week. In this way the engineers want to gain time to work on the deficits of the car in the factory. The team will then once again be back on track in the first week of March. The loss of track time next week will be made up for in the third week of March, shortly before all the stuff will be transported to Australia. Possible venues: Silverstone, Jerez or Portimao.

The role allocation in the team is a clear one. This week Alonso and Piquet both get two days of testing but during the rest of the testprogramme Alonso will test another 8 times while Piquet will only come in action for another 3 days. Though the Brasilian will be granted the final 50 km shakedown at Silverstone before the chassis' will be flown to Australia.

There are already a few updates to the car this week. The fins underneeth the nose have been lengthened and some modifications to the geometry of the car (rear suspension probably) have been made in order to improve traction.

A 'task force' is trying to find out as to what extent the problems are aerodynamically or mechanically related. Perhaps Renault exaggerated with slimming down the car. It's the lightest car that's ever been built. When KERS isn't on board there's 60 kg of ballast to play with.

Symonds: ''Traditionally we've actually always built relatively heavy cars. In order to meet the weight that was aimed for we had to to re-define our standards for the rigidity of the parts on the car.''

On the first day this week Piquet tested KERS. Two weeks ago Renault first tried the hybrid system at Kemble aiport, Piquet: ''Everything worked flawlessly.''

However, each time the car comes into the pits the mechanics have to wait a long time: they can only touch the car when the green light appears on the lollipop (which takes about 10 seconds).

In Red Bull's case things are even more rigorous, in the pitbox there's a special barrier which prevents people from touching the car by accident. Newey groans about the situation: ''I now have to wear these rubber gloves because every now and then I examine certain things on the car when it comes back into the box.''


Interessant tout ca...

- Alonso va faire la majorité des tests maintenant
- Ils disent qu'une equipe speciale travail pour savoir d'ou viennent les problemes , aero ou chassis(mais lesquelles??)
- Ils disent que la voiture est peu etre trop legere??? alors la, je vois pas, au contraire, c le gros point fort de cette R29 a mon avis d'avoir reussie a etre tres legere!

Ca accredite peu etre ce que je disais plus haut: Nouvelle voiture legere, nouvelles methodes, faut tout re-apprendre, mais dans ce cas la plutot que tester le KERS faudrait enchainer les tours... mais apres effectivement si des nouvelles pieces changent tout autant attendre.
Image
Avatar de l’utilisateur
Drool1
 
Messages: 6565
Inscription: Dim 3 Avr 2005 10:27
Localisation: IDF

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede poop » Mer 11 Fév 2009 14:49

Moins de 30 tours quand d'autres se rapprochent des 100 à grands pas....
A l'insolence, l'ignorance....
Image
Avatar de l’utilisateur
poop
 
Messages: 3936
Inscription: Ven 11 Fév 2005 18:58
Localisation: Nogent sur Seine (10)/Avoine (37)

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Big One » Mer 11 Fév 2009 14:51

poop a écrit:Moins de 30 tours quand d'autres se rapprochent des 100 à grands pas....


Je crois qu'ils attendent que ça se passe. :(
Big One
 
Messages: 2063
Inscription: Ven 29 Sep 2006 17:09

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede bafiol » Mer 11 Fév 2009 14:52

trop legere peut vouloir dire aussi pas assez rigide :?
Avatar de l’utilisateur
bafiol
 
Messages: 490
Inscription: Jeu 16 Fév 2006 20:19

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Yop » Mer 11 Fév 2009 14:53

Va falloir que les pilotes mangent beaucoup alors :mrgreen: :arrow:

En tout cas, que de mauvaises nouvelles cet après-midi :neutral:
Avatar de l’utilisateur
Yop
 
Messages: 1061
Inscription: Dim 8 Fév 2009 20:19

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Drool1 » Mer 11 Fév 2009 15:09

bafiol a écrit:trop legere peut vouloir dire aussi pas assez rigide :?


oui c'est ca le probleme. C'est aussi ca qui avait fait rater le crash test.
M'enfin une voiture sa se rigidifie :wink:
Je pense que la Renault bosse que sur le KERS et qu'ils attendent vraiment la nouvelle version de la voiture.
DOnc va encore falloir attendre les prochains essais, on va commencer le boulot en Mars :roll:
Image
Avatar de l’utilisateur
Drool1
 
Messages: 6565
Inscription: Dim 3 Avr 2005 10:27
Localisation: IDF

Re: [EP09] Intersaison - Jerez

Messagede Yop » Mer 11 Fév 2009 15:12

En gros oui...

Sinon, Piquet n'est toujours pas en piste :neutral: Faut pas 15 jours pour digérer quand même :roll:
Avatar de l’utilisateur
Yop
 
Messages: 1061
Inscription: Dim 8 Fév 2009 20:19

PrécédenteSuivante

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Google [Bot] et 1 invité

cron