'Seamless' gearboxes will soon become commonplace in formula one.
That is the claim of Williams' technical director Sam Michael, who admitted that more than one F1 rival already raced the pioneering technology in 2005.
Williams' seamless 'box will not be ready until later this year, but sources suggested that Renault and McLaren - and possibly Toyota - used variants of continuous-power gearboxes throughout last year.
''I believe all the teams are looking into it,'' Australia's Michael, 34 years old, said.
A seamless transmission is able to change gear without needing to momentarily 'blip' the engine.
It is therefore an advantage both in terms of acceleration but also in reaching high speeds.
Michael continued: ''I think that within twelve months, everyone will be using this technology.''
'les boîtes de vitesse sans acoups deviendront bientôt banales dans la formule un. C'est la declaration du directeur technique SAM Michael de Williams, qui a admis que plus d'une F1 qui rivalisent ont déjà adoptées cette technologie de pointe en 2005. la Boîte sans acoups de Williams 'ne sera pas prête avant à la fin de cette année, mais les sources ont suggéré que Renault et McLaren - et probablement Toyota - ont deja utilisées des variantes de boîtes à vitesse "puissance continue" l'année dernière. ''je crois que toutes les équipes regardent dans ce sens, Michael a dit. Une transmission sans acoups peut changer les vitesse sans avoir besoin momentanément de faire des 'spots' sur le le moteur. C'est donc un avantage en termes d'accélération mais également pour atteindre des vitesses élevées de rotations. Michael a continué : ''je pense que dans douze mois, chaque team emploiera ce type ''de technologie.