Modérateurs: Heikki-spirit, noux, Drool1, HAD RF1
Boullier’s list has two experienced drivers and two inexperienced ones. He said that Nick Heidfeld is one of the candidates and the other may well be Christian Klien. In the rookie camp is GP2 runner up Vitaly Petrov.
Renault is due to launch its car on 31 January, but Boullier says that the team may not be ready to sign its second driver by then, so Kubica may have to pull the veil off the car and start testing it on his own. Kubica would prefer to have an experienced driver alongside him, because the testing opportunities are so limited these days, a day spent by a rookie in a car is essentially a driving school day. And as the cars develop so much from the first race to the last race of the season, an experienced and technically strong driver pairing will bring the car up more quickly.
It had been intended to restrict the number of developments allowed on the cars in 2010, but this was not agreed in the end and so it will be restricted only by spend, under the resource restriction agreement. Each team will handle this differently, but certainly many teams have allocated budget in order to have something new on the car at every race. So there is a premium on experienced drivers.
Boullier hinted that sponsorship may well play a part in the decision, which would tip the balance more towards a driver like Petrov, who has a big budget and is clearly pretty quick. Another attraction of Petrov for new Renault team owner Gerard Lopez is that he would open the team up to the Russian market. Bernie Ecclestone, with whom Lopez has become very close recently, would also welcome the opening of a new frontier for F1.
“So now we have to focus on two things. First, and this is very important, we have to bring serenity to the team and bring the morale back up. Second, we are looking for sponsors. We are waiting to have all these elements in place to take our decision, ” said Boullier.
franki ki a écrit:Franchement je ne vois pas pkoi renault garde son nom
franki ki a écrit:De pire en pire, un peu plus chaque jour
Allez on va avoir la photo de présentation de la monoplace avec un seul pilote magnifique...
Quidam excuses moi mais c'est très grave si renault en vient à faire payer un de ses pilotes pour le volant ça veut dire qu'on a rétrogradé au niveau des écuries à la con.
Si on a pas d'argent, si on peut pas faire de F1 on fait comme les autres on s'en va.
Alors tu peux trouver ça normal, mais pour moi ça l'est pas.
Cette écurie va devenir une insulte à ce qu'elle a était jadis. Franchement je ne vois pas pkoi renault garde son nom
HAD RF1 a écrit:Le coup comme quoi Renault n'a pas d'argent, faut pas pousser non plus hein
C'est juste que Carlos ne veut plus mettre beaucoup d'argent dans la F1, et il a ça en tête depuis le début de sa présidence. Le crashgate combiné au départ de Flavio aura été l'opportunité tant attendu par Ghosn pour mettre son plan a exécution. Par contre il a fait ça habillement, et je ne pense pas que l'écurie s'appelle Renault simplement pour respecter les accords Concorde. Il doit y avoir un véritable contrat entre Renault et Genii, qui s'établit au delà de la F1.
quidam a écrit:
Tu n'as encore rien compris de cette affaire Renault
quidam a écrit:Renault n'a pas l'argent ni pour continuer ni pour se retirer complètement à cause de ses engagements vis à vis de la FIA (accord concorde) !!
quidam a écrit:Pour retrouver un bon repreneur, il faut garder les droits de la FOM + Total (pas loin de 45 millions) d'où nécessité de garder le nom Renault. Et derrière tout çà il y a l'emploi de 400 personnes.
Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 2 invités